EN SON HABER: (08:46) Kiracıya müjde!...     EURO: 1,9540 - 1,9550    DOLAR: 1,2640 - 1,2650
 

TÜRKLER ANADOLU'YA NE ZAMAN GELDİ?

1000 yıllık tarihi efsane çöktü
Prof. Dr. Ekrem Memiş, Türkler'in Anadolu'ya Malazgirt Zaferi'yle girdiği ve bu zaferle Anadolu'nun 1071'de el değiştirdiği iddiasını çürüttü.

Arkeolojik buluntular ve bilgi, belgeler Anadolu'ya 1071 Malazgirt Zaferi'yle girilmediğini ortaya çıkardı. Anadolu'ya Malazgirt Zaferi'yle girildiği yanlışını düzeltmeye çalışan Afyon Kocatepe Üniversitesi öğretim üyelerinden Prof. Dr. Ekrem Memiş, "Anadolu Türkler'in ikinci yurdu değildir. Anadolu Türkler'in anayurdudur. Anadolu'da bundan 8 bin yıl önce de Türk devletinin varlığı belgelerle kendini gösteriyor. Bu yanlış öğrencilere öğretiliyor" dedi.

ÇİVİ YAZILI METİN

Memiş, tezini belgelere dayanarak şöyle anlattı: "Elimizdeki metinler M.Ö.2 bin 200'lere ait bir olayı anlatıyor. Akat Kralı Mezapotamya'dan gelmiş. Fırat nehrini geçmiş ve Anadolu'ya geçmiş. Anadolu'da o zaman küçük küçük şehir devletleri var. Bu küçük şehir devletlerinden 17'si Hatti Kralı Pampa'nın önderliğinde bir araya gelmişler ve Akat Kralı'na karşı vatanlarını korumak için mücadele etmişler. Bu 17 kraldan biri de çivi yazılı metnin 15. satırında geçen Türki Kralı İlşu-Nail'di.

Burada geçen Türki kelimesinin Türk olduğuna şüphe yok. 2 bin yıl da buradan koyduğumuzda 4 bin 250 yıl önce Anadolu'da Türk kavmi olduğu gerçeği karşımıza çıkıyor." Memiş, bu Türk krallığının da Hurri isimli bir kavimden geldiğini belirterek, bu kavmin M.Ö. 3. binde yaşadığını ve dillerinin Türkçe ile aynı dil grubuna girdiğini söyledi. Türki krallığını oluşturan grubun bu kavimden geldiğini ileri süren Memiş, çok geriye gidildiğinde kavmin soyunun 6 binlere dayandığını anlattı. Memiş, “2 bin de milattan sonraki dönemi eklediğinde 8 bin yıllık geçmiş ortaya çıkıyor" dedi.

KÜLTÜRLERDE KOPUKLUK YOK

Yazılı metinlerden Hurriler’in geçmişlerinin 3. bine gittiğini kaydeden Ekrem Memiş, “Fakat işin bir de arkeolojik boyutu var. O günden bu güne gelen bir 3 kültür var. İlki neolitik köy kültürü. Onu takip eden 5 binlerde kalkolitik kültür var. Köylerin yerini şehirlere terk ettiği dönem. 3. dönem ise eski tunç çağı. Şehir kültürünün tamamen oluştuğu dönem. Bu üç kültür arasında hiçbir kopukluk yok. Bu kopukluğun oluşmaması kavmin değişmediğine işaret ediyor” dedi.

TÜRK ADINI TAŞIYAN iLK DEVLET: TURKiLER

Ekrem Memiş, Huriler'in Anadolu'nun doğu bölgelerinde yaşayan en eski sahiplerinden biri olduğunu ve Anadolu'nun Türkün ikinci vatanı olmadığı, hatta anayurdu olduğunu söyledi. Göktürk Devleti'nin de ilk Türk adını taşıyan devlet olduğu tezini de çürüten Memiş, Hureler'in devamı olan ve M.Ö. binlerde yaşayan Türki Krallığı'nın Türk adını taşıyan ilk devlet olduğunun altını çizdi.

YETKİLİLER KULAK VERSİN

"Türk tarihini Hunlar'la başlatıyoruz. Hunlar Orta Asya'da büyük bir devlet kurmuşlar ama ilk değiller. Yetkililerin bu serzenişe kulak vermesi gerek. Çocuklarımıza yanlış bilgiler veriyoruz. Biz buralara sonradan gelmedik. Hep vardık. Bu toprakların o tarihlerden bu yana bizim olduğu gerçeğini görmezlikten gelemeyiz. Ders müfredatlarına bunlar işlenmeli" diyen Memiş, yeni araştırmaları gözden geçirmek gerektiğini belirtti.


09.Mayıs.2008 00:19:20
yorum yaz gönder yazdır oy ver
 
SİZDEN GELEN YORUMLAR[25 adet yorum gelmiştir] TÜMÜNÜ GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ    
ali kurt 10.Mayıs.2008 00:39:32
doğru olabilir
bizim malazgirtle anadoluya gidiğimiz safsatadır.daha öncede buradaydık.400 lü yıllarda istanbulun avrupa yakasında romalılar yaşarken,onların kaynaklarına göre anadolu yakasında türkler,çingeneler vs toplulukların yaşamakta olduğu romalılar tarafından not edilmiştir.amaç şu ki siz sonradan geldiniz yine gidersiniz mantalitesini kafamıza sokmaya çalışılmasıdır.biz bu topraklarda hep vardık.hepte payidar olcaz.
ziya 09.Mayıs.2008 22:06:01

ekrem hocamı selçuk ünv. den tanırım kendisi türkiyede profosör olan en genç insanlarda birisidir diye bilirim. ancak hocamızın böyle bir tespitinin biraz aykırı olduğunu düşünmekteyim. zira ekrem hocam gibi bir çok tarihçinin bu konuyu tesbit etmiş olmamaları kafamı karıştırdı. hocamız tezinde iddialı ise bunu daha objektif ve bilimsel delillerle ispatlamalı. ayrıca bu düşüncesinin kıymet kazanabilmesi için kendisiyle aynı düşünen tariçilere de ihtiyaç var. zira tek çiçekle bahar olmuyor..
beyaz 09.Mayıs.2008 20:08:32
BİLİNMEYEN TARİH)...SU ANDA
YA HOCAM SEN COK ESKILERE GITMISIN SEN COK DEGIL 1800 YILARIN GERCEK TARIHINI ORTAYA CIKAR OZAMAN SENI ALNINDAN OPER NOBEL ODULU KAZANIRSIN.BİZE TARIHI YANLIS OGRETIYORLAR SEN MECLISIN ARSIVINI ACDA BIZ CEKTIK LERIMIZI BIZE HANGI KIS VEYA KISILER CEKTIRMIS ONLARI OGRET DAHA BIZIM TARIH KITAPLARINDA ERMENILERE(SOZDE SOYKIRIM YAPILDI VEYA YAPILMADI DIYE NET BIRSEY ORTAYA KOYAMIYORSUNUZ)......SELAMETLE HOCAM
hammza 09.Mayıs.2008 15:42:41

Hocamızı çalışmalarından dolayı tebrik ediyorum. Bu şekilde basma kalıp bilgilerin dışına çıkmaya en önemlisi ise kendimizin olan bilgiye ihtiyacımız var. Bu araştırması ile ilgili bilgi ve belgeleri kamuoyu ile paylaşırsa memnun oluruz.
z 09.Mayıs.2008 14:36:40

herkes salliyo kafadan biseyler. macarlar, bulgarlar, habesliler, finliler. masallah herkez turk cikiyo.
vatansever 09.Mayıs.2008 13:30:25
ayıp osmanlı arşivi
osmanlı arşivi kayıp hemde satılmış yani avrupa osmanlıyı bizden daha iyi biliyor osmanlı tarihini bilmiyoruz bunu neden yazıyorum şundan dolayı osmanlı bütün yaptığı icraatları bölge olayları sıtratejilerini hepsini arşiv yapar ve saklardı neoldu bu arşive yazarın biri ismini hatırlayamayacağım kendi anlatımı istanbulda yolda giderken kağıt dolusu bir araç yanından geçerken bir dosya düşmüş alıp bakmışki osmanlının arşivlerinden arabanın peşinden koşmuş arabacıya bunlar nereye gidiyor diye sormuş oda tren garına demiş ve dediğine göre arşiv bulgaristana satılmış girişimde bulunarak sevkiyatı durdurmuş ama arşivin bir kısmı gitmiş eğer buarşivler bugün elimizde olsalardı geçmişimize dair bilgimiz daha sağlıklı olurdu selamlar
gül 09.Mayıs.2008 13:08:47

BİZİM HANGİ TARİHİMİZ GERÇEK Kİ...YAZILANLAR MI SAKLANANLAR MI,,,,,

nao 09.Mayıs.2008 12:05:34
nerden geldik bilemem ama burdan çıkmayız abi
prof. dr. ekrem memiş hoca doğru söylüyo olabilir kaynak eksikliğide olabilir hem anayurdumuz hem ata yurdumuz olabilir yani atayurdumuz olması orta asyanın ata yurdumuz olduğunu çürütmez çünkü orta asyadan gelenler de olmuş farketmez doğru neyse o araştılıp öğretilsin ama nerden geldıysek gelelim bi yere gidesimiz yok yurdumun üstunde tüten en son ocağa kadar burdayız ve bu vatanda bize ataların mirası değil torunların emaneti

alper 09.Mayıs.2008 11:52:34
bir ıspat göremedim.
Prof. Dr. Ekrem Memiş i selçuk üniversitesi eğitim fakültesi mezunları iyi tanır..eminim ben gibi ,bu yazıyı okuyan herkesin içinde bu şüphe oluşmuştur..dedikleri doğru olmayabilir..onun için çürüttü bin yıllık efsane bitti gibi başlıkarın hiç birine katılmıyorum..atılmasınıda doğru bulmuyorum..
sevgiler...
Ozturk 09.Mayıs.2008 11:44:31
Eee Normal
Tarih kaynaklarimizin yabanci mensee li oldugu artik herkesce bilinen gercek
Demek ki bu konuda da kandirdilar bizi
 
DİĞER BAŞLIKLAR
Mayıs 12 Kiracıya müjde!
Mayıs 12 ŞU ULUSALCILARA BAKIN!
Mayıs 12 Milli takıma Servet şoku
Mayıs 12 MÜTTEFİK?
Mayıs 12 Türkiye Golan'a umut oldu
Mayıs 12 Lüks tutkumuz, İngiliz oto devini şaşırttı
Mayıs 12 MAALESEF ACI GERÇEK BU: BİR HAFTA DAYANAMAZSINIZ
Mayıs 12 Baykal'ın Erdoğan'ı şaşırtan özelliği
Mayıs 12 ANNEME MEKTUP
Mayıs 11 Abdüllatif Şener'in oyu hangi partiye?
 



Baykal'ın Erdoğan'ı şaşırtan özelliği
Milli takıma Servet şoku
Lüks tutkumuz, İngiliz oto devini şaşırttı
ANNEME MEKTUP
MAALESEF ACI GERÇEK BU: BİR HAFTA DAYANAMAZSINIZ
Türkiye Golan'a umut oldu
MÜTTEFİK?
ŞU ULUSALCILARA BAKIN!
Kiracıya müjde!
İşte en çok beğenilen lider
Nadir Kılıç
ANNEME MEKTUP
Anne;
Ekrem Dumanlı
MAALESEF ACI GERÇEK BU: BİR HAFTA DAYANAMAZSINIZ
İnsanın kendi yazısına atıf yapmasını nezaket kurallarına uygun bulmayanlardanım.
Nazlı Ilıcak
ŞU ULUSALCILARA BAKIN!
Kendilerine ulusalcı deyip, Türkiye'nin AB yolunda ilerlemesini teşvik edenlere ise "vatan haini" gözüyle bakanlara şaşıyorum.
Tamer Korkmaz
MÜTTEFİK?
Önceki günkü Milliyet ve Cumhuriyet'te ABD'nin Ankara Büyükelçisi Ross Wilson'la yapılmış röportajlar vardı