|
ERGENEKON'LA NEDEN UĞRAŞMADIKLARINI YAZDI Tayyip’e vurmak varken.... Star yazarı Aziz Üstel Almanya’da çalışan bi emekçinin mektubundan yola çıkarak bakın nasıl bir analiz ortaya koydu.
Tayyip’e vurmak varken Ergenekon’la niye uğraşsınlar?
Bu başlık benim değil. Mevlut Germiyanlı adında, Almanya’da çalışan bi emekçinin mektubundan...
Oturmuş, yılmamış, altı sayfalık bi mektup döşenmiş...
Söylediklerinin hemen hemen hepsi, milyonlarca insanın kafasından geçen, onları ‘derdime derman arıyoruuuummm!’ naralarından kurtarıp çelebi gülümsemesine postalayan düşünceler zinciri..
Bak Mevlut Kardeş, Kemal Tahir ağzıyla sorayım sana:
‘Sen Derin Devlet’i bilir misin Derin Devleti? Şu akıllara ziyan, şu düşünenin beynini tokatlayan, çelmeyi taktı mı iki seksen uzatan...? Yanıt gelsin; gelmeli ki tadından yenmemeli!’
Yanıt basit görünür ama her yanı tuzak doludur Mevlutum:
‘Derin Devlet, devletin üst katının, yani devletin ulusal siyaset belgesini hazırlayan ve bunun uygulanması için gerekli önlemleri alan kurumların oluşturduğu; yasalarda hiç mi hiç yeri olmayan ancak teamül denilen, alışagelinmiş kurallar çerçevesinde Devletin sürekliliği (bekası), ulusal birlik ve beraberliğin bütünlüğü için gerekli çalışmaların tümünün örgütlenmesi, tüm bu kurumların eşgüdüm içinde çalışması ve Anayasanın değiştirilmez ve değiştirilmesi önerilemez kuralları dahilinde yapılan işlerin yapıcı şemasıdır!’ (Kaynak:Özgür Ansiklopedi)
Derin Devlet’i ilk dile getiren rahmetli Bülent Ecevit’tir. Ecevit 26 Eylül 1974’te, Giresun’da şöyle diyordu: ‘Adı sanı 12 Mart sonrası ortaya çıkan ve tedbirlerin hatta soruşturmaların yasallığı ve insancıllığına gölge düşüren Kontrgerilla adlı örgütün, bu resmi görüntülü ama gayriresmi örgütün niteliği ve amacı üzerindeki örtü kaldırılamamıştır!’
Daha sonra, Süleyman Demirel 17 Nisan 2005 tarihinde CNN Türk’te yayınlanan Ankara Kulisi adlı programda şunları söylemişti: ‘Derin Devlet devletin kendisidir. Askerdir, derin devlet. Cumhuriyet’i kuran askerler, devletin yıkılmasından daima korku duyar... Derin devlet, kendi inancına göre, devleti yıkılma sınırına getirmediğiniz sürece hareket halinde değildir. Onlar ayrı bir devlet değil, ama devlete el koydukları zaman derin devlet olurlar!’
Kenan Evren’se şöyle diyor: ‘Sayın Demirel doğru söylüyor. Derin Devlet biziz. Devlet zaafa uğradığında el koyarız’
Hrant Dink’in öldürülmesinin ardından Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, 26 Ocak 2007’de bir televizyon programında, ‘Derin Devletin varlığına katılmıyorum diye bir şey yok. O her zaman olmuş. Türkiye Cumhuriyeti döneminde başlamış bir şey de değil. Ta Osmanlı’dan. Bu gelenekten gelen bir şey zaten... Ama bunu, mümkünse yok etmek, bunu başarmak gerek... Bugüne kadar bu bağlantıların üzerine gidilmediği için bedelini hem millet hem devlet olarak ödedik... Bu olayların üzerine yürütme, yasama, yargı birlikte gitmeli...’
Bütün bunları bi kez daha anımsadıktan sonra, bugüne gel ve dur. Burada kapatılması istenen AK Parti değil Mevlutum. Burada kurtulunması gereken kişi Recep Tayyip Erdoğan’ın ta kendisidir. Çünkü biz ulusça partiye martiye oy vermeyiz. Biz partiye, eğlenmeye gideriz sadece! Kişiye atarız oyumuzu. Ta 1950’den bu yana biz, Menderesçi, Demirelci, Ecevitçi, Özalcı ve Tayyipçi olduk! Örneğin Baykalcı olsaydık, bu işlerin hiçbiri başımıza gelmezdi! Salaklık bizde, olamadık Baykalcı!
Bunu sadece sen ben bilmiyoruz Mevlutum bunu Derin Devlet de biliyor; hem de bizden çok ama çok daha iyi biliyor. Onun için sen Ergenekon’u mergenekonu falan unut. O iş bitti... İki debelendik, üç beş naralandık, o kadar... Gerisi gelmez... Kal sağlıcakla... Hele Tayyip Bey’i bi yollasınlar, hepten biter bu işler, sen de ‘derdime derman arıyorruuummmm’ diye türkü çığırmayı sürdürürsün...
AZİZ ÜSTEL - STAR 11.Mayıs.2008 09:06:30 |
|
|
|
|
 |
|
|
| |
| SİZDEN GELEN YORUMLAR | [19 adet yorum gelmiştir]
TÜMÜNÜ GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ
|
|
|
nikotinyus 12.Mayıs.2008 10:34:11 |
|
|
 |
|
|
işte derin devlet
“Derin Yapı”nın kabaca iç içe geçmiş üç halka şeklinde kategorize edilebileceğini düşünüyorum. “Çekirdek halka”, “orta halka” ve “kenar halka”. Bu halkaların her birinin toplumsal dokusu, etnik yapısı ve derin yapı içindeki etkinliği farklılık arz etmektedir.“Derin Yapı”nın çekirdek kısmı bütünüyle Yahudilerden müteşekkildir. Çekirdek kadroda Sebataylar ve Museviler vardır. Çekirdek halkada olan ve karar mekanizmasını yönlendiren insanlar sanıldığının aksine tahmin edilebilecek kimseler değildir. Kamuoyunda numaralandırılan, konuşulan kimseler birinci dereceden icracılar bile değildir.Derin yapının orta halkasını masonik örgütlenmeler içinde yer alan insanlar oluşturur,Derin yapının kenar (3.) halkasında yer alanlar bazen emekçinin, işçinin, ezilenin hakkını müdafaa ettiğini düşünen TKP'li, DHKP-C'li vb. Marksist devrimciler ,PKK'lılar, Kürtçülerdir. Bazen İslam adına cihat ettiği yanılgısına düşmüş Hizbullah'çı, İBDA-C'li militanlardır.
|
|
|
|
erzurumlu_akif 12.Mayıs.2008 09:46:09 |
|
|
 |
|
|
asla
bir ülkedeki lideri o ülkenin büyük bir kesimi seçiyosa başkalarının konuştukları sinek vızırtısına benzer. öyle bir başbakanı göndermeye ASLA kimsenin gücü yetmez.
|
|
|
|
Alparslan TÜRKOĞLU 12.Mayıs.2008 09:27:25 |
|
|
 |
|
|
DERİN DEVLET
Devletin Kurumları asli görevlerini yapmaları şarttır. Devletin Kurumları politik alanlara girip siyasi kararlara müdahale edip ülkenin geleceğini ve Türk Halkını yönlendirmeye kalkarlarsa buna bağnazlık, yobazlık, gericilik, çağ dışılık denir. Bu durum Demokrasiye ve Türk Halkının egemenliğine yapılan bir darbedir.
|
|
|
|
yunus 12.Mayıs.2008 08:43:05 |
|
|
 |
|
|
bi siir daha
bi şiir daha gerek başbakana.o zaman dunyanın baskanı olup hepsının canına okumak gerek
|
|
|
|
Dogan Sahin AKGUL 12.Mayıs.2008 04:40:57 |
|
|
 |
|
|
Allah'ım ne olur! bu bir rüya olmasın :'(
Bu bir rüyamıydı? yine milletimiz sömürülecek yine kullanılacak. yine devletimizi hortumlayacaklar dahada kötüsü yine dinimizi kaybetmeye başlayacağız. Giderseniz bu kabus olacak. Geldiğinizde samimiyetinize yönetiminize icraatlarınıza ne çok sevinmiştik. ama biz kıymet bilmeyen bir milletiz işte. suç sizin değil. Rabbimden tek isteğim Bu bir rüya olmasın :(
|
|
|
|
+81 AHMET 11.Mayıs.2008 23:19:23 |
|
|
 |
|
|
ilerle başbakanım
CANIM BAŞBAKANIM SEN BU NE YEDİĞİ BELİRSİZLERE BAKMA SEN DAİMA İLERLE CANIM BAŞBAKANIM SENİ ÇOK SEVİYORUZ VE ARKANDAYIZ!!!
|
|
|
|
drej 11.Mayıs.2008 23:04:20 |
|
|
 |
|
|
derin devlet deyince aklıma recep edoğan fenerbahçeli olduğu için fenerınde şampiyonluğuna bunlar engel olmasın zaten kupayı elimizden aldılar.ama dedikleri yere getmedi Türkiye kupası.işin espirisi bu. herşeye de karışmaz bu derin devlet o zaman derinliği kalmaz.deyilmi.
|
|
|
|
vatan sevdalısı 11.Mayıs.2008 22:52:43 |
|
|
 |
|
|
insanlıgın kahramanı
hıc bır zaman unutmayalım mılletın getırdıgını yıne mıllet götüru
|
|
|
|
ramazan arıcı 11.Mayıs.2008 20:50:58 |
|
|
 |
|
|
tabiki Tayyip
önce şiir okudu dediler hapsettiler, başbakan oldu, o günden beri ne zaman şiir okusa yüreğim hoplar aman savcılar duymasa diye, şimdi de elhamdülillah dedi "kafirlere layık" olamadı diye partiyi kapatacaklar. inşaallah bu sefer cumhurbaşkanı yapacağız çünkü cumhurbaşkanını biz seçiyoruz. tarafsız savcılar!!!!!???? değil. Rabbim isterse sular büklüm büklüm burulur Sırtına sakarya"nın türk tarihi vurulur.
|
|
|
|
hayri 11.Mayıs.2008 20:05:13 |
|
|
 |
|
|
Derin Devlet ve darbeciler....,
Derin Devlet dedikleri ve amacları belliyken,Millet olarak bizim duruşumuz ve tepkimiz nedir? Sonucta ülkemize ve Millet olarak bize kesilen bu acı tahribatın faturası karşısında Vatan ve Milletimizi savunmak bizim görevimiz değilmidir? İstiklal harbinden sonra ic ve dış düşmanlara karşı Millet olarak nerde birleştik nerde kenetlendik ? Biz yıldırıldıkmı?Korkumuz nedir? Biz nerdeyiz?...
|
|
|
|
| |
| DİĞER BAŞLIKLAR |
|
| |
|
|