|
ULUSALCILARIN YANILDIĞI NOKTA 
Ulusalcılar bu yaşananlara " karşı devrim " diyor ve demokrasiyi suçluyor.
Jeopolitikle ilgilenen bazı ulusalcılara göre İslamcılar (bu kelimeyle AKP'yi ve onu destekleyen muhafazakar/dindar Anadolu girişimcileri kastediliyor) Türkiye'yi bir Ortadoğu ülkesine dönüştürmek istiyor.
Bu ulusalcılara göre, İslamcıların gözü ' Güney'de; yani İslam ülkelerinde.
ABD ile işbirliği yaparak Türkiye'yi, Batı'dan soyutlanmış bir Ortadoğu ülkesi yapacaklar.
Bu yoruma katılmıyorum.
AKP hareketinin ivmesini Anadolu kökenli muhafazakar girişimciler veriyor.
Her sermaye kesimi gibi onlar da büyümek istiyor. Tabii büyürken siyasi ve kültürel alanlarda daha fazlasını talep ediyorlar.
Bu büyüme ve artan talepler, Ankara bürokrasisi ile İstanbul sermayesi arasındaki tarihsel bağı sorgulamaya başlıyor: Ankara'ya "Sadece İstanbul'u değil, bizi de kolla" diyorlar.
' Kaplan' filan diyoruz ama aslında Anadolu sermayesi İstanbul karşısında hala küçük kalıyor.
Aradaki açığı dinamizmleri ( dış pazar bulma çabası ), yatay örgütlenmeleri ( tarikatlar, cemaatler) ve siyasi temsilcileri (DP'den AKP'ye) ile kapatmaya çalışıyorlar.
Ulusalcılar bu yaşananlara " karşı devrim " diyor ve demokrasiyi suçluyor.
Ve tam da böyle dedikleri için, " İslamcılar, Türkiye'yi, bir Ortadoğu ülkesi yapacak " şeklindeki saptamalarını kendi elleriyle yanlışlamış oluyorlar!
Ne olduğu belirsiz, zaten bir kısmı devlet tarafından kontrol edilen marjinal gruplar hariç; Türkiye'yi İran'a ya da Suudi Arabistan'a filan benzetmek isteyen bir muhafazakar/dindar kesim yok.
Elbette " has demokrat " olduklarından değil, seslerini duyurmak, devletin kaynakları yeniden dağıtma sürecinden daha fazla yararlanmak için demokrasiyi savunuyorlar.
Gözleri öncelikle Avrupa Birliği'nde: Gümrük Birliği sayesinde büyüdüler ve kendi siyasi temsilcilerini alaşağı eden darbelere karşı AB'yi sigorta olarak görüyorlar.
Girişimcilik alabildiğine desteklendiği, dinsel değerlere ise hiç karışılmadığı için ABD'yi de bir model olarak görüyorlar.
Buradan hareketle şu da söylenebilir: Coğrafi konum gereği AB'ye girmemizi istiyorlar ama asıl hayalleri Türkiye'nin ' Küçük Amerika' lmasıdır.
Evet, Türk muhafazakarları ağırlıklı olarak Sünni Müslüman'dır ama aynı zamanda da milliyetçidir. Kendilerini Araplardan üstün görürler. Şii İran'dan pek haz etmezler.
Çoğunluğu ağzına içki koymaz. Eşlerinin başı örtülüdür. Küçükken Kuran
kursuna gittikleri için az buçuk Arapça bilirler. Hz. Muhammed ve halifelerin hayatlarından dersler çıkarırlar.
Yani gündelik hayatın kimi sorunlarını (aile, arkadaşlık, vs.) çözmede dini referans olarak kullanırlar.
Ama bu özellikleri bir ' kimlik' ve ' dayanışma' oluşturmaktan öteye gitmez. Yani bir jeopolitik tercih oluşturmaz.
Olsa olsa, kökü Osmanlı'ya uzanan bir "hakimiyet özlemi" ile Ortadoğu'yu Türkiye'nin " arka bahçesi " olarak görmek isterler.
'Güney' onlar için bir kimlik merkezi değil, duruma göre, mal satılacak bir 'pazar' ya da sermaye bulunacak bir ' banka'dan ibarettir.
İşte tam da böyle oldukları için son dönemde liberal kesim onlarla ittifak kurdu.
Yoksa ulusalcı jeopolitikçilerin tabiriyle ' modernist' ve ' Atlantikçi' liberallerin, 'Ortadoğucu' İslamcılarla hiç işi olmaz.
Değil mi efendim? 20.Temmuz.2008 06:59:27 |
|
|
|
|
|
 |
|
|
| |
| SİZDEN GELEN YORUMLAR | [4 adet yorum gelmiştir]
|
|
|
mehmet karaman 05.Ağustos.2008 11:13:14 |
|
|
 |
|
|
ulusalcılar herkese karşı
Emre Aköz'ün tespitine katılıyorum, fakat ulusalcılar herşeye, herkese, dünyaya, millete, kendilerine bile karşılar... muhafazakarlar hiç kimseye düşman değil, olsa olsa bir tek tarih boyunca kendilerinin canına okumuş ulusalcılara kızgınlık vardır(buda gayet normal) |
|
|
|
mehmet aziz öztürk 20.Temmuz.2008 22:36:20 |
|
|
 |
|
|
OSMANLI CUMHURİYETİ
2 bin yıllık tarihe sahip Türkler 80 yıllık tarihle, 3-4 beden küçük cumhuriyet elbisesi ile boğulmaktadır. Türkler ecdadı ile gurur duyar. Atatürk neyse Fatih, Kanuni, Yavuz bizim için aynıdır. Osmanlı bizim (yeni nesil) için geçmiş değil, yakın gelecektir. Her Türk dedelerinin yaptığını yapmak ister. Önümüzdeki haritada Osmanlıdan daha geniş bir coğrafyada Barış, Ekonomik, Siyasi köprüler kurma olanakları vardır. Azerbaycan'la tek devlet olabiliriz. Batı Trakya'da KKTC benzeri bir devlet kurulmasını el altından yürütebiliriz. Kuzey IRAK taki oluşumu kendi lehimize "Yavru Vatan2" statüsüne sokabiliriz. Dünyadaki diğer Türk devletleriyle Türk Devletleri Birliği kurabilir lideri olabiliriz. Erbakanın kurduğu D8 teşkilatını D18 yapabiliriz. Ortadoğu ülkeleri bugün Osmanlının geleceğine değil geçmişine hatta hayaletine bile hasrettirler. Osmanlının kurduğu "pax ottomanica" nın yerini "pax americana" asla alamamıştır. Amerikanın girdiği yerden toz duman kan gözyaşı eksik olmamaktadır. Amerikan demokrasisinin temelinde Kızılderili soykırımı vardır. Son icraatları Irak Soykırımı olarak tarihe geçecektir. |
|
|
|
abdullah 20.Temmuz.2008 14:05:24 |
|
|
 |
|
|
bencede
ahmet kardeşime aynen katılıyorum |
|
|
|
Ahmet R. Duyar 20.Temmuz.2008 07:14:32 |
|
|
 |
|
|
Aynen oyle
Iran'dan hic hazzetmezler. Bu cok onemli. Bunlar bilmez ama Iran'in yuzyillardir tek savastigi devlet Sunni Osmanli devletidir. Ve bu gunku Sunni Anadolu halki da dolayisiyla Iran'i hic hazzetmez. Bu gunku Anadolu halkinin Osmanli ozlemi ise geriye donmek hevesi degildir, dunya gucu olmak arzusudur. Cumhuriyeti sevmediklerinden degildir. Cumhuriyet onlara henuz dunya gucu olma yolunu acmamistir. Anlamadiklari nokta: Modern Cumhuriyet vatandasi, ama Osmanli gibi de bir dunya markasi.. istedikleri budur. |
|
|
|
| |
| YAZARIN DİĞER YAZILARI |
|
| |
|
|