EN SON HABER: (18:59) İşte Fenerbahçe'nin rakipleri ...     EURO: 1,7560 - 1,7570    DOLAR: 1,1850 - 1,1860
 

‘KAPATMA AMA HIRPALA..’

Mehmet Altan

Kararı kim açıkladı? Anayasa Mahkemesi Heyeti Başkanı Kılıç. Ne dedi?

AK Parti’nin laikliğe aykırı eylemlerin odağı haline geldiğine ilişkin açtığı davada 6’ya 5 oyla AK Parti’nin kapatılmaması kararı alındığını açıkladı.

Neden?Çünkü, kapatma kararı için 7 üyenin kabul oyu kullanması gerekiyordu.

Peki ne oldu?

Kılıç, dava sonucunda AKP’nin kapatılmadığını, ancak 6 üyenin kapatılma, 4 üyenin de Hazine yardımından yoksun bırakılması kararına vardığını, partinin son yıl aldığı Hazine yardımından 1/2 oranında yoksun bırakılmasına karar verildiğini bildirdi.

Bize bu ne zaman açıklandı?

Dün akşam üstü saat 18 sularında...

Peki, aynı kararı biz nerede ve ne zaman okuduk?

* * *

Aynı kararı...

Dün sabah, Vatan Gazetesi’nde Bilal Çetin’in köşesinde okuduk. O bölüm aynen şöyleydi:

‘Önceki gün Anayasa Mahkemesi’nin toplantıya başladığı saatlerde, çok güvendiğim, bugüne kadar kritik gelişmeler konusunda önceden verdiği hemen her bilgi doğru çıkan bir haber kaynağım telefon etti:

‘Duyum değil, kesin bilgi. Ama yazabilir misin bilmem’ diye söze girdi:

‘Anayasa Mahkemesi’nin 11 üyesi AKP’nin, laiklik karşıtı eylemlerin odağı haline gelip gelmediği yönünde uzun tartışmalar yapacak.

Ve sonuçta kapatma eğilimi ağır basacak ve oylamaya geçilecek.

Oylama sonunda da karar, 6’ya 5 kapatma yönünde çıkacak.

Ama tabii ki Anayasa gereği nitelikli çoğunluk olan 7 oy çıkmadığı için AKP kapatılmayacak.

AKP kapatılmayacak ama ciddi bir imaj ve prestij kaybına uğratılacak.

Toplum ve kamuoyu nazarında sicili zedelenmiş olacak. Çok ciddi bir uyarı almış olacak.

Bundan sonraki süreçte iktidar partisi imajını düzeltebilmek, laikliğe duyarlığı kesimlerin güvenini yeniden kazanabilmek için daha dikkatli hareket etmek, imajını düzeltmek zorunda kalacak...’

* * *

Aynı heyet, 4 Haziran günkü kararında ise türban konusunda yapılan anayasa değişikliğini 9’a karşı 2 oyla ‘laikliğe aykırı’ bulmuştu.

AKP’nin anayasa değişikliği yaparak ‘laikliği’ çiğnediğine ezici çoğunlukla kanaat getiren heyet, bir buçuk ay sonra bu kez ‘salt çoğunluğu’ bulamadığı için iktidar partisini ‘kapatamıyor’.

Üstelik biz bunun böyle olabileceğini de sabahtan öğrenebiliyoruz.

* * *

Ayrıca...

Yukarda da anımsattığım gibi Anayasa Mahkemesi, 5 Haziran’da üniversitelerde türban düzenlemesini laiklik ilkesi ile cumhuriyetin değiştirilemez ve değiştirilmesi teklif dahi edilemez hükmüne aykırı bularak 2 ret oyuna karşı, 9 oyla iptal etti, yürürlüğü de durdurdu..

Mahkemeden yapılan yazılı açıklamada, düzenlemenin Anayasa’nın 2, 4 ve 148’nci maddelerine aykırı bulunduğu bildirildi.


Aslında Anayasa’ya göre mahkeme, anayasada yapılan değişiklikleri ‘içerik’ açısından denetleyemezdi... Ama denetledi...

Sadece bu mu?

İptal kararı aldı ama gerekçe açıklamadı...

Üstelik bunu yaparken, aynen dün yaptığı gibi Anayasa’yı da bir kez daha çiğnedi....

Çünkü, Anayasa’nın 153. maddesinin ‘iptal kararları gerekçesi yazılmadan açıklanamaz’ demesine rağmen ‘türban düzenlemesinin’ iptali ve dünkü kararı gerekçesiz olarak açıkladı.

Dünkü davada AKP’ye karşı ‘en önemli iddia’ aslında türban düzenlemesiydi.

Anayasa Mahkemesi, bir önceki kararın oy dağılımını tekrarlamadı ve farklı bir ‘oy oranı’ çıkardı...

* * *

Hukukçuların, anayasa emirlerine, yasalara ve daha önce verdikleri kendi kararlarına uymadığı bir ülkeyiz...

Bu ne kadar hukuktan uzak, siyasete yakın olduğumuzu göstermekte...

Hukuk olsa ‘kapatma’ sürecini hiç yaşamaz, bu kadar ırgalanmazdık...

Şimdi hukuksal olmaktan ziyade siyasi bir mesaj çıktı... ‘Kapatmayalım ama hırpalayalım’ mesajı...

* * *

Türkiye gerçek bir hukuk devleti olabilecek mi?

Türkiye gerçek bir demokrasi olacak mı?

Zamana ve zemine göre verilmiş kararlardan uzak, insanların geleceğe güvenle bakacağı, istikrarlı bir ülke olabilecek mi?

Ak Parti başta olmak üzere herkes bu soruyu bir kez daha kendine sormalı...

Ve herhalde soracak.

* * *

AK Parti kapatılmadı...

Ama zaten gerçek demokratik bir hukuk devleti olsak dava da açılmazdı.

Ve tam Şark’a uygun, kurnaz ‘ara formüllere’ de ihtiyaç duyulmazdı.

Mahkemenin açıklamasından önce gazetelerde okuduğumuz formüllerin değil, evrensel hukukun sağlam rotasında yol alırdık...

* * *
Aslında dün bulunan ‘ara formül’ herkesi rahatlattı ama Türkiye’nin her an geriye doğru nasıl kolay kayabileceğini de bir kez daha gösterdi.

Açılmaması gereken bir dava iktidarın ağır biçimde hırpalanmasıyla sonuçlandı.

Bugünden itibaren siyasal iktidar hem kendi yanlışlarını, hem de Türkiye’deki bu yorucu Şark havasını değiştirip düzeltmek için devreye girip, yeni ve taze bir başlangıç yapabilecek mi?

Yeni gündemi şimdi herhalde bu oluşturacak...


31.Temmuz.2008 08:52:37
yorum yaz gönder yazdır puanla
 
  
 
SİZDEN GELEN YORUMLAR[11 adet yorum gelmiştir] TÜMÜNÜ GÖRMEK İÇİN TIKLAYINIZ    
betul 01.Ağustos.2008 05:57:39

Sarkliyiz biz!!!
Tam Sark'a uygun...Kurnaz ara formuller... Ay cok guldum aglanacak halimize...

ramazan yildiz. 31.Temmuz.2008 17:40:14

halk
bir partiyi devletin kurumlari degil secim zamani sandikta halk hirpalar.refah kapandi refah zihniyeti bittimi? hayir,yenisi kuruldu. buna benzer örnekleri cogaltmak mümkün.partinin adi degisir sadece.ama halk hirpalarsa tam hirpalar.2 kasim 2002 de hirpalanan partiler hala kendine gelemedi.sakin halkin tokadini yemeyin .anap dyp.dsp bunu iyi bilir. herkese selam.

suat 31.Temmuz.2008 16:51:29

başka bir açı...
Bu taraftan bakınca doğru, ancak ben halkın arasından bakıyorum, ve sonucun hükümetin aleyhine değil yarrgının aleyhine olduğunu görüyorum, şimdi bundan sonra yapılacak ilk seçimde ön yargısı olmayan bu nezih halkım, şu andaki en ehven parti olan akpartiyi tercih edecektir, peki artan tercihten sonra halk adına diye karar veren mahkeme üyeleri halkın yine ak partiyi tercih ettiklerini görünce kendilerini nasıl hissedecekler, halkın yanındamı ergenekoncuların yanındamı...

turkuaz 31.Temmuz.2008 15:07:01


walla bence hırpalanma filan olmayıp tersine inadına 'AK PARTİ' olacak.

çetin kara 31.Temmuz.2008 14:02:13

Siyasal yargı...
Bu sn.hocamın da dediği gibi, Hukuksal bir yargı kararı olmayıp, siyasal bir yargılamanın neticesidir. Eğer Hukukun üstünlüğüne sahip çıkılmış olsaydı, kapatma davası baştan RED edilirdi... ama asıl kararı MİLLET verecektir...

MEHMET 31.Temmuz.2008 12:13:47

HUKUK İDEOLOJİYE UYDU SINIFTA KALDI
Yazarın şu değerlendirmelerine dikkat edelim:
Açılmaması gereken bir dava iktidarın ağır biçimde hırpalanmasıyla sonuçlandı.
AK Parti kapatılmadı... Ama zaten gerçek demokratik bir hukuk devleti olsak dava da açılmazdı.
Hukukçuların, anayasa emirlerine, yasalara ve daha önce verdikleri kendi kararlarına uymadığı bir ülkeyiz...
AKP’nin anayasa değişikliği yaparak ‘laikliği’ çiğnediğine ezici çoğunlukla kanaat getiren heyet, bir buçuk ay sonra bu kAnayasa Mahkemesi, 5 Haziran’da üniversitelerde türban düzenlemesini laiklik ilkesi ile cumhuriyetin değiştirilemez ve değiştirilmesi teklif dahi edilemez hükmüne aykırı bularak 2 ret oyuna karşı, 9 oyla iptal etti, yürürlüğü de durdurdu..
Aslında Anayasa’ya göre mahkeme, anayasada yapılan değişiklikleri ‘içerik’ açısından denetleyemezdi... Ama denetledi...

Sonuç olarak görülüyor ki: Mahkeme üyleri kendi siyasi ve ideolojileri doğrultusunda karar vermektedirler,demokrasi hukuk ,insan hak ve hürriyetlerini hiçe saymaktadırlar..Akpartiyi ülkenin içine düşeceği kaos tan ,bölünmeden korktukları için kapatamamışlardır.
kız öğrencilerin Üniversitelerde inançları gereği başörtüsü ile okumak en doğal demokratik haklarıdır bu hak oylanamaz sorgulanamaz ama bu konu halka sorulsaydı % 80 başörtülü öğrenciler üniversitede okusun derdi,aynı şekilde 65 yaş ta emeklilik sorulsaydı %95 hayır derdi , Mahkeme üyeleri halkın çoğunluğunun isteğine aykırı ve hukuksuz yetkilerini aşan bir karar alabilirken,halka önem verseydiler 65 yaş emekliliğinide kabul etmezlerdi,(Madem meclisin çıkardığı kanunlara müdehale ediyorlar )Mahkemeler kendilerini meclis yerine koymuşlardır,Milletin üzerinde egemen görmüşlerdir ve milletin iradesine aykırı,yetkilerini aşan ,halkı dışlayan,laikliği ideolojik amaçlarına göre yorumlayan bir tutum sergilemişlerdir.

izzetkanber 31.Temmuz.2008 11:53:40

şark ve evren
Hocam yıllardır hep merak etmişimdir şu evrensel hukuk olayını sizin dilinize doladığınız acaba orada kastettiğiniz evrensel hukuk değilde küresel sermayenin kendi doğrularını hukuk saymasımı?Son zamanlarda çoğu aydın bildiğimiz yada görsel basın yoluyla bizlere aydın diye lanse edilen muhteremler ağızbirliği etmişçesine sermayenin paralı askerleri olmuş durumda.Esas mevzu şark evrenin neresinde yada evrensel hukuk dediğiniz evren nerede kastettiğiniz batı hukuku ise yakın geçmişte yaşananlar hangi hukuk anlayışında var(bosna,çeçenistan,afrika vs)tabi bunlar sadece göze batanlar.Hocam uzunlafın kısası şu evreni bizede anlatında hep beraber oraya gidelim...

gladi 31.Temmuz.2008 11:17:44

karar saçma
madem odak oldu kapat o zaman , madem odak değil para cezası nedir ?

serkan 31.Temmuz.2008 09:44:23

1 Gram Güven
Benim Anayasa Mahkemesine bir gram güvenim yok. Oturdular ve kapatılması durumunda kendilerinin direkmen topun ağzında olacaklarını ve çıkacak ekonomik krizin tek sorumluları kendileri olacaklarını anladılar. Kapatmayı çok istediler. Belki hayatta başka birşeyi bu kadar isteyemezlerdi. Ama kapatamadılar. Bu iş cesaret ister ve o cesaret onlarda yoktu. Herneyse, kapatamama yanında ergenekoncularada bir kıyak yapılması gerekiyordu. 10 üyenin Ak Parti laikliğe karşıdır ortak düşüncesini beyan etmesi de ergenekonculara bahşiş niteliğindeydi. Sayın Kılıç, parti kapatılmasının zorlaştırılmasının gerektiğini söyledi. Bende buradan Sayın Kılıca soruyorum: Zorlaşsa nolur ? Anayasada öyle bir madde olsa nolur ? Anayasa değişikliklerini esas yönünde incelenemeyeceği maddesini çiğneyip geçtiğiniz gibi onuda çiğnersiniz. Kanadoğlu gibi bir mucidiniz var. Atar ortaya bir laf ve şak diye kapatırsınız partiyi. Ayrıca yukarıdaki yazıda katılmadığım bir nokta var. Kapatma ama hırpala demiş abim. Bence burada hırpalanan Anayasa Mahkemesi, CHP, MHP ve Başsavcı oldu. Her zamanki gibi Tayyip Erdoğanın bileğini bükemediler. Tam aksine kendileri eridi.

nuray mertol 31.Temmuz.2008 09:30:44


bu karara çok sevindim allah yar ve yardımcıları olsun durmak yok yola devam.

 
YAZARIN DİĞER YAZILARI
Ağustos 28 KİM O ?
Ağustos 27 RAMAZAN PROVOKASYONLARI MI?
Ağustos 23 KİM BU İŞ ADAMI ?
Ağustos 18 TÜSİAD VE TUZLA
Ağustos 17 ALBAY...
Ağustos 10 TÜRBANIMLA KUR'AN KURSUNDAYIM...
Ağustos 05 'GERÇEK KEMALİSTLER KİME OY VERİR?’
Temmuz 31 ‘KAPATMA AMA HIRPALA..’
Temmuz 28 TOPLANIYORLAR AMA GEREKÇE YOK...
Temmuz 24 KARADZİÇ’DEN ERGENEKON’A...
Temmuz 23 AK PARTİ KAPATILIR MI?
Temmuz 17 İTTİHAT VE TERAKKİ HORTLAĞI...
Temmuz 15 BOMBALAR ŞİMDİ, GÜNLÜKLER SONRA MI?
Temmuz 14 MİT’İN ERGENEKON LİSTESİ...
Temmuz 08 ÖKSÜZ ÇOCUK ELDİVENİ...
Temmuz 03 BİR GENERAL PORTRESİ...
Haziran 24 BİR TABU: SİLAH LOBİCİLİĞİ...
Haziran 21 'KAMUOYUNU TSK ÇİZGİSİNE GETİRMEK’
Haziran 19 ELEKTRİKTEN GECEKONDU ÇIKARMAK
Haziran 07 PARLAMENTOYU MAHKEMEYE BAĞLAYALIM
Haziran 06 TÜRBAN GÜNÜ
Mayıs 29 BEN DE DİNLEMEDEYİM...
Mayıs 28 SİVAS’IN DOĞUSU...
Mayıs 27 MENDERES’İ KİM DEVİRDİ?
Mayıs 19 19 MAYIS, NE ZAMAN BAYRAM OLDU?
Mayıs 16 KRİPTO ŞİFRELERİ
Mayıs 15 KARAKOL NASIL BASILDI?
Mayıs 13 SABANCI’YI KİM ÖLDÜRDÜ?
Mayıs 06 ANKARALILAŞMA...
Mayıs 05 ALİ KEMAL LİNÇ Mİ EDİLMİŞTİ?
Mayıs 01 MİLLİ GÜVENLİK DEVLETİ...
Nisan 29 KONTRGERİLLA TAKSİM'DE MİYDİ?
Nisan 27 E-MUHTIRADAN DARBEYE
Nisan 26 CHP VE ABORJİNLER
Nisan 23 EGEMENLİK ULUSUN MU?
Nisan 21 ALBAYLAR CUNTASI...
Nisan 20 TUTUNAMAYANLARIN KRİZİ
Nisan 15 ARTIK ONLARI GÖREMİYORUM
Nisan 11 ERGENEKON MU, KONTRGERİLLA MI?
Nisan 10 KEMALİSTLERE BATI DERSLERİ...
Nisan 06 TUTANAK
Mart 29 CUMHURİYET GAZETESİ VE UTANMA...
Mart 24 BU İDDİA DOĞRU MU?
Mart 23 İTTİHAT VE TERAKKİ'NİN SONU MU?
Mart 22 ERGENEKON’UN ANASI...
Mart 15 SINIF SAVAŞI DEVAM EDİYOR
Şubat 22 MUTABAKAT BELGESİ...
Şubat 08 MALATYA ALMANYA’DA MI?
Ocak 31 MANŞETE ÇIKAMAYANLAR...
Ocak 29 HANİ JİTEM YOKTU?
Ocak 28 VELİ KÜÇÜK'ÜN ARKASINDA KİM VAR?
Ocak 23 'DEVLET EMRİNDE ÇALIŞAN KATİLLER'
Ocak 19 JANDARMANIN TÜRBANI...
Ocak 14 ER YÜCE HAİN Mİ?
Ocak 12 RESTORASYON SORULARI...
Ocak 11 BU ÇETELERİN ANASI KİM?
Ocak 07 PATATES YILI...
Aralık 30 NELERİ KONUŞMAZSINIZ ?
Aralık 24 ALEMDAROĞLU NE ZAMAN YARGILANACAK?
Aralık 10 OTUZ BİN KİŞİ ÖLMEZDİ...
Aralık 07 TÜRBANLAŞMA-ÇETELEŞME
Aralık 03 DUYDUNUZ MU?
Kasım 30 KEPÇECİ...
Kasım 26 KOCANIZ DÖVÜYOR MU?
Kasım 25 MEKTUP VAR
Kasım 24 NE GÜNÜ? NE GÜNÜ?
Kasım 21 BÜTÇEDEN SONRA REFORM SÜRPRİZİ
Kasım 20 BEBEKLERE KIYMAYIN EFENDİLER...
Kasım 19 YENDİK, DÖNÜYORUZ...
Kasım 17 BAŞBAKAN’A ÇALIM MI?
Kasım 08 UYUMA, ÇUVALIN AĞZINI AÇ...
 
İşte Aslan'ı yıkan ofsayt gol ! - İZLE
Zekeriya Beyaz'a büyük darbe !
Haşim Kılıç'tan son açıklama !
Tuncay Özkan'ı şok edecek bilgiler !
Bu ot ne sıkıntı bırakıyor ne gerginlik !
Ağır hakaret !
O düğünün sırrı ortaya çıktı !
Ferda Paksüt TEK KELİME etti
Erçetin: Başbakan'a şarkı söylemem !
CHP yine Anayasa Mahkemesi'ne gidiyor
Ahmet Böken
BAYAN PAKSÜT YARGIYA GÜVENMİYOR MU?
Gelin sizinle birlikte bir uygulama yapalım.
C. Tayyar Kala
MHP'NİN TEKLİFİ
MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli uzun süren sessizliğini basın toplantısıyla bozdu.
Asım Yıldırım
ALKOLLÜ SÜRÜCÜLER İÇİN ÖNLEMLER
Bu iş sadece eğitimle olmayacak.
A.Abdulkadiroğlu
CANDAN ERÇETİN'E YAKIŞMADI
Atatürk yine kurtardı. Yoksa Candan Hanım Başbakan’a şarkı söylemek zorunda kalacaktı !
ergun-babahan
Ergun Babahan
FIRSATI KAÇIRMAMAK
Türkiye'nin mevcut yapıyla sağlıklı bir biçimde yoluna devam edemeyeceği ortak bir görüş noktası.
fehmi-koru
Fehmi Koru
YENİ DÖNEMDE MEDYA
MHP bunu hep yapıyor. Hep yaptığı, olumlu davranır görünüp gerçek anlamda demokratikleşmeyi sekteye uğratmak...
huseyin-gulerce
Hüseyin Gülerce
ÇANKAYA'DAKİ GÜL'ÜN İLK YILI
11. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, geçtiğimiz yıl bugün seçilmişti. Çankaya'da tam bir yılını doldurdu.
ibrahim-ozturk
İbrahim Öztürk
GERÇEK GÜNDEME ODAKLANMAK
Sayın Başbakan! Zor şartlarda, kıt kaynaklarla, adil ve millet lehine ülke yönettiğinize inanıyorum. Ancak iktidar yıpratır.
ismet-berkan
İsmet Berkan
BİRBUÇUK KUTUPLU DÜNYAYA DEVAM
Şimdi size bir komplo teorisi anlatmaya çalışacağım.
mehmet-altan
Mehmet Altan
KİM O ?
Rusya Gürcistan’ı parçalıyor... Türkiye’yi de tekmeliyor... Nasıl mı?