İsrail ordusu Refah'ı tamamen kuşattı
⏱ Okuma Süresi 2 dk•Yayınlanma Cumartesi, Nisan 12 2025
Paylaş
X Post
İsrail ordusu "Morag Koridoru" olarak bilinen bölgeyi ele geçirerek Refah ve Han Yunus kentlerini birbirinden ayırdı. Ordu Refah'a yeni bir saldırıya hazırlanıyor.
DW Türkçe'de yer alan habere göre Gazze Şeridi'nde operasyon alanını genişletmeye hazırlanan İsrail ordusu, güneydeki Refah kentinin kuşatmasının tamamlandığını bildirdi.
İsrail'in Ocak'ta başlayan ateşkesi sonlandırarak 18 Mart'ta çatışmalara geri dönmesinden bu yana ordu, Refah'ın boşaltılması yönünde sivillere çağrıda bulunuyordu. Çatışmaların başında güneye kaçarak bölgede toplanan yüz binlerce Filistinli şu an denizle sınırlanan dar bir alanda sıkışmış durumda.
Cumartesi günü İsrail ordusundan yapılan açıklamada, bölgedeki 36. Tümen birliklerinin son 24 saatte Refah ve Han Yunus'u ayıran güzergahta mevzilenmeyi tamamladığı kaydedildi. İsrail ordusu daha önce de kuzeydeki Netzarim Koridoru'nu ele geçirmişti. Şimdi güneydeki "Morag Koridoru" olarak bilinen bölgenin ele geçirilmesiyle Gazze Şeridi fiilen üçe bölünmüş oldu.
İsrail hükümeti Hamas tamamen yok edilene ve Gazze'de bulunan 59 rehine serbest bırakılana kadar savaşı sürdüreceğini ifade diyor. Hamas ise rehinelerin, İsrail askerinin Gazze'den çekileceği bir anlaşma karşılığında serbest bırakılacağını belirtiliyor ve silah bırakma taleplerini reddediyor. Diğer yandan İsrail'in saldırıları devam ederken taraflar Mısır'ın başkenti Kahire'de müzakereleri sürdürüyor.
İsrail'in Ocak'ta başlayan ateşkesi sonlandırarak 18 Mart'ta çatışmalara geri dönmesinden bu yana ordu, Refah'ın boşaltılması yönünde sivillere çağrıda bulunuyordu. Çatışmaların başında güneye kaçarak bölgede toplanan yüz binlerce Filistinli şu an denizle sınırlanan dar bir alanda sıkışmış durumda.
Cumartesi günü İsrail ordusundan yapılan açıklamada, bölgedeki 36. Tümen birliklerinin son 24 saatte Refah ve Han Yunus'u ayıran güzergahta mevzilenmeyi tamamladığı kaydedildi. İsrail ordusu daha önce de kuzeydeki Netzarim Koridoru'nu ele geçirmişti. Şimdi güneydeki "Morag Koridoru" olarak bilinen bölgenin ele geçirilmesiyle Gazze Şeridi fiilen üçe bölünmüş oldu.
İsrail hükümeti Hamas tamamen yok edilene ve Gazze'de bulunan 59 rehine serbest bırakılana kadar savaşı sürdüreceğini ifade diyor. Hamas ise rehinelerin, İsrail askerinin Gazze'den çekileceği bir anlaşma karşılığında serbest bırakılacağını belirtiliyor ve silah bırakma taleplerini reddediyor. Diğer yandan İsrail'in saldırıları devam ederken taraflar Mısır'ın başkenti Kahire'de müzakereleri sürdürüyor.
Bu haberler de ilginizi çekebilir
En Çok Okunanlar
1.Dosya tamamen kapandı! ABD’deki Halkbank davası 9 yıl sonra düştü2.G7'de Trump rüzgarı: İsrail'e3.Füzeleri yapay zeka atmış! ABD İran savaşında Musk'ın Grok'unu kullanmış4.Amor’dan Brüksel’e yaylım ateşi: “Türkiye’deki sivil toplumu yalnız bırakıyoruz”5.Antalya Büyükşehir'de ANSET depremi büyüyor: Hayali ihaleler ve şüpheli para transferleri dosyada
6.Almanya'ya iş gücü göçünde Türkler ilk üçte7.Almanya sosyal yardım istismarlarına karşı önlem alıyor8.Amor’dan Brüksel’e yaylım ateşi: “Türkiye’deki sivil toplumu yalnız bırakıyoruz”9.Kurban giden dış politika10.AP'den tarihi hamle: Adalet Bakanı Gürlek’e yaptırım metinde kaldı. "Yalçınkaya" vurgusu yeraldı

SAFVET SENİH

CUMA KARAMAN

ERTUĞRUL İNCEKUL

ABDULLAH AYMAZ

ARİF ASALIOĞLU
ÇOK OKUNAN HABERLER












