Özel: “mutlak butlan”a, Kemal Bey’in tenezzül etmeyeceğini düşünüyorum
⏱ Okuma Süresi 3 dk•Yayınlanma Cumartesi, Eylül 13 2025
Paylaş
X Post
Özgür Özel, 15 Eylül'deki Kurultay Davası'nda 'mutlak butlan' kararı çıkması olasılığına ilişkin "Öyle bir kararın alınmayacağını umuyorum ilk başta. Alınırsa da Kemal Bey'in böyle bir şeye tenezzül etmeyeceğini düşünüyorum" ifadelerini kullandı.
Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Genel Başkanı Özgür Özel, partisinin 38. Olağan Kurultayı’nın iptali istemiyle açılan davanın 15 Eylül’deki duruşması öncesinde mahkemeden kayyım ya da mutlak butlan kararı çıkması olasılığına ilişkin “Öyle bir kararın alınmayacağını umuyorum ilk başta. Alınırsa da Kemal Bey’in böyle bir şeye tenezzül etmeyeceğini düşünüyorum. Zaten altı gün sonra yapılacak kurultay var. Kemal Bey, altı gün sonraki kurultayda genel başkanın seçilmesini takip edecektir. Ondan sonra da partide omuz omuza devam edecektir” diye konuştu.
CHP Genel Başkanı Özgür Özel, SZC TV’de soruları cevapladı. Özel, CHP’nin 7’nci Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’na yaptığı çağrının ardından kendisine bir dönüş olup olmadığı sorusuna şu yanıtı verdi:
“Bir çağrı yapıyorum değil de Ruşen Bey’in sorusuna verdiğim bir cevap. Ben önceki genel başkanlara ne açıklayacağını, toplum nezdinde çağrı yapmak, benim siyasi terbiyeme, parti terbiyeme uymaz. Bunu beklerim ama kamuoyuna çıkıp da böyle bir açıklama yapın demedim. Nereye gitsek partililerin, insanların ‘Pazartesi ne olacak’ diye korkuları var. Açıkçası pazartesiden korkum yok, alınacak kararla ilgili endişem yok. Bu mesele CHP’yi karıştırmak, tartıştırmak, başka gündemler konuşulmasın diye ortaya atılan bir mesele olduğunu söyledim. İstanbul’da özel seçilmiş bazı aparatlar var. Öyle bir hakime denk gelmedikten sonra… İstanbul il seçiminde çok kötü niyetli bir karar verdi. Kararını vermiş bütün Türkiye yanlış diyor. Bütün hukuk adamları, doçentler, profesörler, tecrübeli cezacılar ‘olacak iş değil’ diyor. Bunun itiraz mercii YSK da değil. Bunun itiraz mercii istinaf. Biz de onun verdiği karara itiraz etmek durumundayız ki reddedilince istinaf edelim. Gidiyoruz ve verdiği karara itiraz dilekçesi veriyoruz. Aynı gün veya ertesi sabah bize diyor ki ’26 Eylül’de duruşmamız var ya o günü bekleyin, kararı o zaman vereceğim’ diyor. Kendi kararının arkasında durma kararını niye o gün veriyorsun? Sen ya
Bu haberler de ilginizi çekebilir
En Çok Okunanlar
1.Türkiye'de oldu! Siz hiç 1033 yıl ceza aldıktan sonra suçlunun serbest bırakıldığını duydunuz mu?2.İyi Parti'den gelmişti! Ümit Dikbayır CHP'den istifa etti!3.Tavukçulardan sonra Akaryakıtçılar topun ağzında: Kayyım taktiği tutacak mı?4.Kastamonu Cide'de bir evin bahçesine İHA düştü5.ABD İran arasında yeni bir kriz doğdu: Nükleer...
6.Güven tesis etmek7.Strazburg’da beşincisi yapılan 'Adalet Yürüyüşü'ne uluslararası destek: Avrupalı vekiller ve STK’lar meydanda8.Dünya medyası Strazburg'u konuşuyor: Binlerce kişi hak ihlallerine karşı sokakta9.Fotoğraflarla Adalet Yürüyüşü: Binlerce insan, Avrupa Konseyi’nin önünde ‘adalet’ için ses yükseltti10.Alman Dışişleri’nden vize açıklaması: Türkiye de sorumlu

SAFVET SENİH

KEMAL GÜLEN

ERTUĞRUL İNCEKUL

ABDULLAH AYMAZ













