Emekli doktor maaşları vekilleri şaşkınlığa uğrattı: Ağabey şaka mı yapıyorsun?
⏱ Okuma Süresi 3 dk•Yayınlanma Perşembe, Mart 6 2025
Paylaş
X Post
'Bebek ölümleri' için toplanan komisyon toplantısında emekli doktor maaşları, vekilleri şaşkınlığa uğrattı. Emekli doktorların 91 bin lira aldığını duyan vekiller, "Ne? Ağabey, şaka mı yapıyorsun sen?", "Hangisi alıyorsa bize söylesin; BAĞ-KUR'lulara 'müjde' diye söyleyelim" ifadelerini kullandı.
TBMM Bebek Ölümleri ve Özel Sağlık Kuruluşlarını Araştırma Komisyonu, AKP Uşak Milletvekili İsmail Güneş başkanlığında toplandı.
Komisyonda sağlık hizmetleri ile sağlık personelinin çalışma koşullarının konuşulmasının ardından AKP ve muhalefet milletvekilleri arasında emekli doktor maaşları gündeme geldi. Komisyon Başkanı Güneş'in SSK emeklisi doktor maaşlarının 91 bin Türk lirası olduğunu söylemesi milletvekilleri arasında şaşkınlığa yol açtı.
DEVA Partisi Kahramanmaraş Milletvekili İrfan Karatutlu'nun "Ben SSK emeklisiydim. Kamudan emekli 25 bin lira alırken ben 13 bin lira alıyordum hekim olarak" demesinin ardından oturum başkanı İsmail Güneş, "Ben düzeltme yapayım. SSK emeklisini söylüyorum ben. En üst primden yatıran 4A'lıların en üstten aldığı maaş 91 bin lira. 4B'liler, BAĞ-KUR'lularda en üstten yatıranlar da 61 bin lira" şeklinde yanıt verdi.
Güneş'in emekli doktor maaşlarının 91 bin lira olduğunu söyledikten sonra CHP Samsun Milletvekili Murat Çan, "Ne? Ağabey, şaka mı yapıyorsun sen?" derken CHP Uşak Milletvekili Ali Karaoba, "Şaka mı yaptın, gerçek mi?" dedi.
Emekli doktor maaşları komisyonda tartışmalara neden olurken vekiller cep telefonlarından doktor arkadaşlarını arayarak maaşlarını sordu. Oturum başkanı Güneş'in Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) Başkanı Dr. Raci Kaya ile yaptığı görüşme sonrası ise maaşların 91 bin Türk lirası değil 4/A sigortadan 94 bin 235 lira, 4/B sigortadan 66 bin 570 lira olduğu öğrenildi.
Komisyonda, milletvekilleri arasında yaşanan emekli doktor maaşı diyaloğu şu şekilde:
CHP Uşak Milletvekili Ali Karaoba: En tabandan yatıran ne kadar alıyor, en azda?
Oturum Başkanı İsmail Güneş: İşte, en düşük olan normalde 14 bin 400 küsur lira, o en alttan yatıran. En üstten yatıran BAĞ-KUR'lu 61 bin lira.
CHP Uşak Milletvekili Ali Karaoba: Kayıtlara geçsin, buraya bordro istiyoruz yani Komisyon talep etsin...
Oturum Başkanı İsmail Güneş: Bunlar 2024 yılında,
Komisyonda sağlık hizmetleri ile sağlık personelinin çalışma koşullarının konuşulmasının ardından AKP ve muhalefet milletvekilleri arasında emekli doktor maaşları gündeme geldi. Komisyon Başkanı Güneş'in SSK emeklisi doktor maaşlarının 91 bin Türk lirası olduğunu söylemesi milletvekilleri arasında şaşkınlığa yol açtı.
DEVA Partisi Kahramanmaraş Milletvekili İrfan Karatutlu'nun "Ben SSK emeklisiydim. Kamudan emekli 25 bin lira alırken ben 13 bin lira alıyordum hekim olarak" demesinin ardından oturum başkanı İsmail Güneş, "Ben düzeltme yapayım. SSK emeklisini söylüyorum ben. En üst primden yatıran 4A'lıların en üstten aldığı maaş 91 bin lira. 4B'liler, BAĞ-KUR'lularda en üstten yatıranlar da 61 bin lira" şeklinde yanıt verdi.
Güneş'in emekli doktor maaşlarının 91 bin lira olduğunu söyledikten sonra CHP Samsun Milletvekili Murat Çan, "Ne? Ağabey, şaka mı yapıyorsun sen?" derken CHP Uşak Milletvekili Ali Karaoba, "Şaka mı yaptın, gerçek mi?" dedi.
4/A İLE 94, 4/B İLE 66 BİN TL
Emekli doktor maaşları komisyonda tartışmalara neden olurken vekiller cep telefonlarından doktor arkadaşlarını arayarak maaşlarını sordu. Oturum başkanı Güneş'in Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) Başkanı Dr. Raci Kaya ile yaptığı görüşme sonrası ise maaşların 91 bin Türk lirası değil 4/A sigortadan 94 bin 235 lira, 4/B sigortadan 66 bin 570 lira olduğu öğrenildi.
Komisyonda, milletvekilleri arasında yaşanan emekli doktor maaşı diyaloğu şu şekilde:
CHP Uşak Milletvekili Ali Karaoba: En tabandan yatıran ne kadar alıyor, en azda?
Oturum Başkanı İsmail Güneş: İşte, en düşük olan normalde 14 bin 400 küsur lira, o en alttan yatıran. En üstten yatıran BAĞ-KUR'lu 61 bin lira.
CHP Uşak Milletvekili Ali Karaoba: Kayıtlara geçsin, buraya bordro istiyoruz yani Komisyon talep etsin...
Oturum Başkanı İsmail Güneş: Bunlar 2024 yılında,
Bu haberler de ilginizi çekebilir
En Çok Okunanlar
1.İmamoğlu’ndan sert tepki: “Muhalefet partisinin başına kayyım olarak atanan kişiyi kınıyorum”2.Irmak Öğretmen’in ölümünde yeni gelişme: Hakkında şikayet bulunan müdür görevden uzaklaştırıldı3.Döverek polis memuru öldürmeye 4 ayda tahliye!4.Trump’tan İran’a yeni tehdit: “Bu gece çok sert vuracağız”5.Kılıçdaroğlu cephesinden kurultay kararı: Olağanüstü kongreye ret
6.Eski Adalet Bakanı Gül’den ‘çıplak arama’ açıklaması: Takip edeceğiz7.Almanya’nın savaş uçağı tercihi: Saab mı, F-35 mi?8.AMB faiz oranlarını üç yıl sonra ilk kez artırdı9.Serkan Gölge yaşadıklarını anlattı: Cezaevinden NASA’ya uzanan zorlu dönüş hikâyesi10.İsrail askerleri 7 aylık bebeği öldürdü: Araç hızla üzerimize geldi demişlerdi, olayın videosu yalanladı

SAFVET SENİH

ERTUĞRUL İNCEKUL

ABDULLAH AYMAZ

ARİF ASALIOĞLU

KADİR GÜRCAN
ÇOK OKUNAN HABERLER

İmamoğlu’ndan sert tepki: “Muhalefet partisinin ba...

Irmak Öğretmen’in ölümünde yeni gelişme: Hakkında ...

Döverek polis memuru öldürmeye 4 ayda tahliye!

Trump’tan İran’a yeni tehdit: “Bu gece çok sert vu...

Kılıçdaroğlu cephesinden kurultay kararı: Olağanüs...





