GSM hatları çöktü, deprem sonrası fatura yine vatandaşa çıktı
⏱ Okuma Süresi 2 dk•Yayınlanma Perşembe, Nisan 24 2025
Paylaş
X Post
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu GSM şirketleri CEO'larıyla bir araya geldi. Açıklamalarda bulunan Uraloğlu, İstanbul'daki hiçbir baz istasyonunda sorun yaşanmadığını belirtti. Gelen yoğun talep nedeniyle aramaların yüzde 75'ini karşılayabildiklerini belirten Uraloğlu, web tabanlı aramalarda bir sorun yaşamadıklarını da not düştü.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, GSM şirketlerinin CEO'ları ile yaptığı görüşmenin ardından basın mensuplarına açıklamalarda bulundu.
Dünden bu yana tüm sahayı kontrol ettiklerini belirten Uraloğlu, bugün de BTK Başkanı ile birlikte Turkcell, Vodafone ve Türk Telekom CEO'ları ile bir araya geldiklerini dile getirdi.
'7 İLA 10 KAT ARTIŞ GERÇEKLEŞTİ'
İstanbul’daki baz istasyonlarının mevcut görüşme trafiğinin 2.5 katına kadar kaldırma kapsamı olduğunu belirten Uraloğlu, depremlerin ardından 7 ila 10 katlık trafik artışı gerçekleştiğini; bu nedenle görüşmelerin yüzde 75’ini karşılayabildiklerini ancak yüzde 25'lik kısmında problem olduğunu belirtti.
Uraloğlu, 15 dakikalık bir problemin ardından iletişimin normale döndüğünü de ifade etti.
Web tabanlı görüşmelerde de 2 kat artış olduğunu ancak bu görüşmeler üzerinde herhangi bir aksaklığın yaşanmadığını belirten Uraloğlu, toplantıda benzer sıkıntıları bir daha yaşanmaması için neler yapılması gerektiğinin masaya yatırıldığını söyleyerek 1999 depreminden bu yana 4 katlık kapasite artışı sağladıklarına dikkat çekti.
Uraloğlu, son olarak vatandaşlara bu tarz kriz anlarında internet tabanlı iletişim kanallarını tercih etmelerini önerdi.
Dünden bu yana tüm sahayı kontrol ettiklerini belirten Uraloğlu, bugün de BTK Başkanı ile birlikte Turkcell, Vodafone ve Türk Telekom CEO'ları ile bir araya geldiklerini dile getirdi.
Bu üç operatörün İstanbul'da toplam 20 bin adet baz istasyonu olduğuna dikkat çeken Uraloğlu, bu baz istasyonlarının hiçbirinde kapsama problemi yaşamadıklarını ifade etti.
İstanbul’daki baz istasyonlarının mevcut görüşme trafiğinin 2.5 katına kadar kaldırma kapsamı olduğunu belirten Uraloğlu, depremlerin ardından 7 ila 10 katlık trafik artışı gerçekleştiğini; bu nedenle görüşmelerin yüzde 75’ini karşılayabildiklerini ancak yüzde 25'lik kısmında problem olduğunu belirtti.
Uraloğlu, 15 dakikalık bir problemin ardından iletişimin normale döndüğünü de ifade etti.
'İNTERNET TABANLI İLETİŞİMDE SORUN YAŞANMADI'
Web tabanlı görüşmelerde de 2 kat artış olduğunu ancak bu görüşmeler üzerinde herhangi bir aksaklığın yaşanmadığını belirten Uraloğlu, toplantıda benzer sıkıntıları bir daha yaşanmaması için neler yapılması gerektiğinin masaya yatırıldığını söyleyerek 1999 depreminden bu yana 4 katlık kapasite artışı sağladıklarına dikkat çekti.
Uraloğlu, son olarak vatandaşlara bu tarz kriz anlarında internet tabanlı iletişim kanallarını tercih etmelerini önerdi.
Bu haberler de ilginizi çekebilir
En Çok Okunanlar
1.İmamoğlu'ndan cezaevinden tarihi manifesto: "Kurultay engellenirse yeni yola hazırız"2.Hürmüz'ün açılması karşılığında ABD'den İran'a dev pakete yeşil ışık3.Brent petrol 80 doların altına geriledi: ABD ile İran mutabakatı fiyatları düşürdü4.HSK, Yargıtay Savcısı Yakup Ali Kahveci'yi görevden uzaklaştırdı5.AKP içindeki halef polemiği
6.Uçum'un 2028 erken seçim planına DEM Parti'den ilk rest: "Karar seçmenindir"7.Uluslararası kuruluştan çarpıcı rapor: KHK'lılar 10 yıldır "kod 36" damgasıyla yaşıyor8.İngiltere'den G7'de Ukrayna ve Rusya hamlesi9.Konut fiyatları enflasyon karşısında eriyor: Reel kayıp yüzde 6,1'e ulaştı10.İki ülke AB ile katılım müzakerelerini başlattı

ABDULLAH AYMAZ

ARİF ASALIOĞLU

KADİR GÜRCAN
ESRA BÜYÜKCOMBAK

ŞERİF ALİ TEKALAN
ÇOK OKUNAN HABERLER









