Güney Afrikada'ki Nizamiye Camii, Ramazan'da İstanbul camilerini aratmadı!
⏱ Okuma Süresi 3 dk•Yayınlanma Cumartesi, Mart 29 2025
Paylaş
X Post
Güney Afrika'nın Johannesburg kentinde bulunan Nizamiye Camii, 2025 Ramazan ayında düzenlediği iftar programlarıyla ve renkli çarşısıyla farklı kültür ve inançlardan binlerce insanı bir araya getirdi. Caminin avlusunda yüzlerce insan Medine tarzında iftarlarını açarken, Nizamiye’nin zemin katındaki büyük salonda kalabalık iftarlar verildi. Nizamiye Camii yetkililerinin aktardığına göre, Ramazan boyunca özellikle hafta sonları binlerce insan camiye akın etti.
Türkmen Terzi-Johannesburg
Nizamiye’nin büyük salonunda verilen iftarda Ulaştırma Bakanı Barbara Creecy, Polis Bakan Yardımcısı, Eyalet Başbakanı, akademisyenler, medya editörleri, din adamları, iş insanları ve toplumun her kesiminden önemli insanlar yer aldı.
Ulaştırma Bakanı Barbara Creecy, iftar programında yaptığı konuşmada, özveri, insan dayanışması ve dini hoşgörüyü onurlandıran bu etkinliğin önemine değindi. Creecy, Hizmet Hareketi’nin kurucusu Fethullah Gülen’in vefatının ardından ilk kez birlikte iftar açmanın bu geceyi daha da anlamlı kıldığını belirtti ve Nizamiye kompleksinin kurucusu Ali Amca’yı da saygıyla andı. "Bu gece hissettiğimiz dostluk ve diyalog ruhu, hepimizin kendi küçük katkılarıyla insan ruhunun kötülüğe karşı direncinin bir sembolü olmalıdır," dedi.
Nizamiye Camii Direktörü Faruk Türkmen, iftar programının büyük bir coşkuyla kutlandığını ve yaklaşık 500 kişinin katıldığı bu anlamlı buluşmada, devlet yetkilileri, akademisyenler, medya mensupları ve din adamlarının yanı sıra iş insanları ve toplumun her kesiminden insanların yer aldığını ifade etti.
Nizamiye yetkilileri, bu yılın Nizamiye’nin şimdiye kadar gördüğü en yoğun dönemlerden biri olduğunu belirtti. Hafta sonları caminim içinde ve çevresinde yaklaşık 5.000 kişinin bulunduğu, camide 2.000 kişinin namaz kıldığını ve avlunun tamamen dolduğu aktardı. Gelenlerin çevredeki yollara park ettiği, binaların önleri ve Nizamiye’nin arkasındaki geniş alanın araçlarla dolduğu gözlemlendi. Cuma, Cumartesi ve Pazar günleri açık olan çeşitli stantların kurulduğu, avluda yüzlerce, bahçeyle birlikte belki binlerce kişinin kendi getirdikleri yemeklerle iftarlarını açtığı belirtildi. Her zaman olduğu gibi, camide 400-500 kişiye ücretsiz iftar verildiği ifade edildi.
Johannesburg’da akşam saat 7-8 gibi alışveriş merkezleri kapanırken, Cuma ve Cumartesi günleri Nizamiye’de saat 23.00’e kadar yoğun bir kalabalık olduğu, adeta Türkiye’de ya da Mısır’da bir Ramazan akşamını a
Nizamiye’nin büyük salonunda verilen iftarda Ulaştırma Bakanı Barbara Creecy, Polis Bakan Yardımcısı, Eyalet Başbakanı, akademisyenler, medya editörleri, din adamları, iş insanları ve toplumun her kesiminden önemli insanlar yer aldı.
Ulaştırma Bakanı Barbara Creecy, iftar programında yaptığı konuşmada, özveri, insan dayanışması ve dini hoşgörüyü onurlandıran bu etkinliğin önemine değindi. Creecy, Hizmet Hareketi’nin kurucusu Fethullah Gülen’in vefatının ardından ilk kez birlikte iftar açmanın bu geceyi daha da anlamlı kıldığını belirtti ve Nizamiye kompleksinin kurucusu Ali Amca’yı da saygıyla andı. "Bu gece hissettiğimiz dostluk ve diyalog ruhu, hepimizin kendi küçük katkılarıyla insan ruhunun kötülüğe karşı direncinin bir sembolü olmalıdır," dedi.
Nizamiye Camii Direktörü Faruk Türkmen, iftar programının büyük bir coşkuyla kutlandığını ve yaklaşık 500 kişinin katıldığı bu anlamlı buluşmada, devlet yetkilileri, akademisyenler, medya mensupları ve din adamlarının yanı sıra iş insanları ve toplumun her kesiminden insanların yer aldığını ifade etti.
Nizamiye yetkilileri, bu yılın Nizamiye’nin şimdiye kadar gördüğü en yoğun dönemlerden biri olduğunu belirtti. Hafta sonları caminim içinde ve çevresinde yaklaşık 5.000 kişinin bulunduğu, camide 2.000 kişinin namaz kıldığını ve avlunun tamamen dolduğu aktardı. Gelenlerin çevredeki yollara park ettiği, binaların önleri ve Nizamiye’nin arkasındaki geniş alanın araçlarla dolduğu gözlemlendi. Cuma, Cumartesi ve Pazar günleri açık olan çeşitli stantların kurulduğu, avluda yüzlerce, bahçeyle birlikte belki binlerce kişinin kendi getirdikleri yemeklerle iftarlarını açtığı belirtildi. Her zaman olduğu gibi, camide 400-500 kişiye ücretsiz iftar verildiği ifade edildi.
Johannesburg’da akşam saat 7-8 gibi alışveriş merkezleri kapanırken, Cuma ve Cumartesi günleri Nizamiye’de saat 23.00’e kadar yoğun bir kalabalık olduğu, adeta Türkiye’de ya da Mısır’da bir Ramazan akşamını a
Bu haberler de ilginizi çekebilir
En Çok Okunanlar
1.Toplumsal çatışmaya doğru: Ev sahipleri ile kiracılar arasında 216 bin 800 dosya2.Kılıçdaroğlu ihracını istemişti: Kabul etmiyorum!3.Özgür Özel’den Erdoğan'ın ‘ayaklanma’ sözlerine sert tepki: ”Bu korkaklıktır, bu büyük bir alçaklıktır”4.Vize aracılık firma reklamlarına kısıtlama geldi!5.ABD Hükümetinden Anthropic’in Yapay Zeka Modellerine Erişim Kısıtlaması

HARUN TOKAK

HÜSEYİN ODABAŞI

PROF. DR. OSMAN ŞAHİN

SAFVET SENİH

ERTUĞRUL İNCEKUL
ÇOK OKUNAN HABERLER

Toplumsal çatışmaya doğru: Ev sahipleri ile kiracı...

Kılıçdaroğlu ihracını istemişti: Kabul etmiyorum!

Özgür Özel’den Erdoğan'ın ‘ayaklanma’ sözlerine se...

Vize aracılık firma reklamlarına kısıtlama geldi!

ABD Hükümetinden Anthropic’in Yapay Zeka Modelleri...





