Merkez Bankası’nın rezervlerinde kayıp 42 milyar doları aştı
⏱ Okuma Süresi 1 dk•Yayınlanma Çarşamba, Nisan 9 2025
Paylaş
X Post
İç siyasette 19 Mart’ta İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun gözaltına alınmasıyla başlayan, dış siyasette de ABD Başkanı Donald Trump’ın ek gümrük vergileriyle devam eden süreçte Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası’nın (TCMB) net rezervlerinde yaşanan kayıp 42 milyar doları aştı.
İktisatçı Prof. Dr. Hakan Kara, sosyal medya hesabından Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın (TCMB) rezervlerinde yaşanan erimeye ilişkin bir paylaşım yaptı.
Eski TCMB Başekonomisti Kara, Mart’ın ikinci haftasından bu yana net rezervlerde 42,2 milyar dolar, brüt rezervlerde ise 25 milyar dolar azalma olduğuna dikkat çekti.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun 19 Mart’ta gözaltına alınmasının ardından piyasalarda ciddi dalgalanma yaşanmıştı.
Gözaltı haberinin ardından artan döviz talebini karşılamak için Merkez Bankası üç günde 25 milyar dolar satmıştı.
Dolar kuru gün içinde 42 lirayı görmüş ve Merkez’in müdahalesiyle 38 lira civarına gerilemişti.
Bu haberler de ilginizi çekebilir
En Çok Okunanlar
1.TBMM’de güvenlik kontrolü polemiği: Gazetecilere ‘çıplak arama’ iddiası2.CHP’li Kış: Gıda fiyatları 20 yılda 53 kat arttı3.Mühimmat deposunda korkutan patlama: 2 ölü4.Türkiye'de oldu! Siz hiç 1033 yıl ceza aldıktan sonra suçlunun serbest bırakıldığını duydunuz mu?5.İyi Parti'den gelmişti! Ümit Dikbayır CHP'den istifa etti!

SAFVET SENİH

KEMAL GÜLEN

ERTUĞRUL İNCEKUL

ABDULLAH AYMAZ

KADİR GÜRCAN
ÇOK OKUNAN HABERLER

TBMM’de güvenlik kontrolü polemiği: Gazetecilere ‘...

CHP’li Kış: Gıda fiyatları 20 yılda 53 kat arttı

Mühimmat deposunda korkutan patlama: 2 ölü

Türkiye'de oldu! Siz hiç 1033 yıl ceza aldıktan so...

İyi Parti'den gelmişti! Ümit Dikbayır CHP'den isti...







